Cum produci conținut care să te scoată din mulțime

  • Ce personalitate istorică ai fost într-o viață anterioară? Napoleon e mic copil! La propriu.
  • Cine e geamănul tău la Hollywood? Angelina Jolie, păzea!
  • Care e meseria ideală pentru tine? CEO la Facebook, firește!

Recunoașteți cinstit, câți dintre voi nu pierdeți 5-10 minute pe zi (rămâne între noi) cu un quizz care-i dă pe loc rețeta fericirii? Și uite-așa, din quizz în quizz, nici nu știi cum ajungi să-ți pierzi jumătate de zi aflând lucruri fabuloase pe care nu le știai despre tine. Pe care, normal, doar n-o să le ții doar pentru tine: Share on Facebook, să știe toți prietenii și prietenii prietenilor tăi cât ești tu de șmecher. Ăsta, dragilor, e ceea ce se cheamă conținut interactiv și este doar unul dintre modurile care te ajută să ieși din mulțime într-o lume în care consumul se măsoară în mii de vizualizări și interes de maxim 5 secunde.

Orice furnizor de conținut își dorește să fie primul care le oferă cititorilor lui conținut original. Dar publicul a devenit din ce în ce mai pretențios, consumatorii sunt mai educați și nu mai vor să primească informații similare din surse diferite. În plus, sunt tot mai grăbiți să îi lase baltă pe cei care nu le oferă mereu ce-și doresc.

Provocările în online sunt cu atât mai mari cu cât informația e tot mai la îndemână, iar canalele pe care poate fi accesatăse diversifică permanent. Totuși, poți să creezi conținut care să-ți atragă public mai mult decât alte platforme, dacă în loc să te întrebi CE să scrii, mai bine te concentrezi puțin pe CUM o faci și îi dai o șansă conținutului interactiv.

Potrivit Demand Metric Research, conținutul interactiv generează de două ori mai multe conversii decât conținutul static.

Ce este conținutul interactiv?

E greu să captezi atenția consumatorilor și să rămâi relevant dacă publici conținut modest pe o piață în care:

  • Doar platforma WordPress e încărcată cu 65,4 milioane de postări pe lună. Dacă nu creezi conținut memorabil, e imposibil să ieși în evidență.
  • Cele mai multe platforme de business postează conținut standardizat. 85,5% dintre articole au mai puțin de 1000 de cuvinte, arată o documentare care a vizat 1 milion de articole făcută de BuzzSumo and Moz.

Nu că un articol mai scurt n-ar avea capacitatea să influențeze și să genereze interacțiune, dar dacă nu creezi un anumit tip de conținut (video/quizzuri/infografice interactive), cifrele arată că trendul în comportamentul consumatorului s-a schimbat și că articolele lungi primesc mai multe shares și links decât articolele mai scurte, chiar dacă majoritatea cititorilor nu parcurg mai mult de 60% din material. Dar cum creezi astfel de conținut, care să te scoată în evidență în fața concurenței?

(Da, am numărat atent, articolul ăsta are cam 1.100 de cuvinte, ar trebui să fie în grafic.)

Conținutul interactiv

Conținutul interactiv este cea mai bună metodă prin care să poți să te diferențiezi de concurență și să construiești o relație stabilă și solidă cu publicul tău. Este un tip de conținut care presupune participarea activă a vizitatorilor, care nu doar că citesc și analizează conținutul, ci au, la rândul lor, partea lor de acțiune.

Cu siguranță ai remarcat quizzurile de pe BuzzFeed care inundă canalele de social media Sunt cea mai simplă formă de conținut interactiv, publicul le adoră, iar majoritatea au peste 1.900 de shares. Care e secretul? Dacă rezultatul pune utilizatorul într-o lumină pozitivă, e foarte probabil ca el să vrea să îmărtășească rezultatul cu prietenii lui. În ultimii 3 ani, quizzurile au devenit unul dintre cele mai distribuite tipuri de conținut.

Cele mai importante 5 tipuri de content interactiv sunt:

  • Evaluările
  • Calculatoarele
  • Concursurile
  • Quizzurile
  • Infograficele interactive

Cum poți să-ți atragi publicul? Iată câteva sugestii:

  • Cu un concurs grozav

Cui nu-i place să câștige? Doar gândul că ai putea să câștigi ceva produce în noi o profundă încărcare emoțională. Acesta este motivul pentru care concursurile sunt extrem de eficiente atunci când e vorba de crescut urmăritorii businessului tău în social media de la câteva sute la câteva mii. La asta se adaugă și beneficiul de a-ți crește baza de date cu e-mailul participanților. Appsumo și-a crescut lista de e-mailing la 700.000 de abonați doar prin giveaways și premii la concursuri. Atenție, însă! Premiile pe care le oferi vor dicta și profilul de audiență pe care îl atragi. Nu oferi un iPad gratis doar pentru că oricine și l-ar dori. Nu faci decât să atragi un tip de participanți care nu sunt neapărați potriviți pentru tine. Scopul tău nu e să atragi cât mai mulți înscriși, ci să ajungi la publicul ideal. Oferă un premiu relevant pentru targetul tău și adaugă o etichetă care să ateste valoarea produsului.

  • Experimentează conținutul video

Social media a devenit spațiul informației în timp real din care nu-ți permiți să lipsești. Folosește orice oportunitate: anunță din timp detaliile evenimentului tău, în așa fel încât prietenii și urmăritorii tăi să știe să te urmărească. Nu te rezuma la Facebook, există și alte rețele care pot genera engagement: Snapchat e doar una dintre ele, extrem de amuzantă, de personală și de autentică, dar la fel de eificiente sunt YouTube Live, Periscope, Boomerang sau chiar sesiunile de webinarii. Nu uita că scopul tău e să generezi interacțiune, așa că adaptează-ți conținutul în așa fel încât publicul tău să fie mai mult decât un observator neimplicat.

  • Lansează quizzuri cu teme ciudate

Alege cu grijă subiectele pe care faci quizzurile. Poți să te inspiri din infografice, date statistice sau informații pe care le-ai transmis deja în postările tale, ca să asiguri continuitatea. Poți chiar să-ți transformi cele mai populare articole în subiect de quizz, dar nu uita să le însoțești de imagini și suport vizual atrăgător. Iată câteva sugestii:

  1. Subliniază un singur aspect care să-l intereseze pe utilizator (de preferat, fii cât mai vizual)
  2. Păstrează întrebările scurte și amuzante
  3. Oferă rezultatul imediat și încurajează utilizatorul să-l distribuie pe social media.
  • Investește în infografice și hărți

Nu e suficient să distribui informație sub formă de text și să te aștepți să îți aducă trafic, oricât de interesantă ar fi. O metodă mai amuzantă și mai activă de a-ți implica publicul este să-l atragi: adaugă sunet, video sau GIF-uri în materialele tale.

În plus, infomează-te constant despre trenduri și nu ezita să le testezi pe publicul tău fidel. E o metodă ideală de a vă consolida reciproc încrederea. Cam cum am făcut eu când m-am documentat pentru articolul ăsta. (Surse: contentmarketinginstitute.com, neilpatel.com, buzzsumo.com)

 

Sharing is caring 🙂

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *